Coronakrisen giver særlig anledning til at udvikle nye og forøgede indtægter til kulturinstitutionen. Men ikke kun i de svære år 2020 og 2021 er der grund til det. Indtægterne medvirker jo altid til opfyldelse af de kunstneriske og faglige mål for institutionen, og de bør derfor altid øges i balance med institutionens mission og målsætninger.
At tænke i nye indtægter
Er det tid for at tænke i nye indtægtskilder?
Om at tænke i nye indtægter
Denne artikel udfolder fire typer af indtægtskilder baseret på kombinationen af målgruppe og udbudets indhold.
Derudover er der en række eksempler og vejvisning til yderligere viden og inspiration.
Viden om publikum og målgrupper
I dette dokument kan du finde links til en mængde oplysninger om undersøgelser, segmentering og kulturmarkedsforhold
Du kan også finde links til informationsrige internationale hjemmesider.
Eksempler på nye indtægtskilder
I dette oversigtsark, kan du se en række succesfulde nye indtægtskilder hos forskellige kulturinstitutioner.
De nye indtægtskilder er fordelt på de fire forskellige typer, som omtales i artiklen.